Zimska služba održavanja autocesta započela je 15.10. na brdskim dionicama od čvora Bosiljevo do tunela Sveti Rok na A1 te od čvora Karlovac do čvora Vrata na A6 (Lika i Gorski kotar), dok na ostalim dionicama autocesta započinje s 01.11.
Ovisno o vremenskim prilikama (stanje kolnika, temperatura, padaline,...) proglašuju se zimski uvjeti na autocesti, odnosno na određenoj dionici, a isto podrazumijeva ograničenje ili zabranu prometovanja motornim vozilima koja nemaju zimsku opremu i teretnim automobilima s priključnim vozilom.
Za vrijeme iznadprosječnih snježnih padalina, podrazumijeva se da je autocesta prohodna ako visina snijega na kolniku ne prelazi 10 cm. Iznimno, zimska služba nije dužna osigurati prohodnost na cesti u uvjetima vrlo intenzivnog snježenja i uz olujni vjetar te pojavu velikih snježnih zapuha ili snježnih lavina. Isto vrijedi i za iznenadno nastalu poledicu na većem području npr. zbog ledene kiše, koju nije moguće otkloniti s raspoloživim sredstvima.
Zimsko održavanje autocesta provodi 26 tehničkih jedinica održavanja s ukupno 175 teretnih i specijalnih vozila koja su opremljena za zimsko održavanje. U slučaju intenzivnih padalina i debljeg snježnog pokrivača odnosno kada nastupi III stupanj pripravnosti Hrvatske autoceste angažiraju i vozila kooperanata koji imaju svoju mehanizaciju i ljudstvo te svu opremu za čišćenje snijega. Nadzor i fizičko upravljanje prometom (regulaciju i kontrolu prometa) a u cilju osiguranja nesmetanog odvijanja prometa obavljaju djelatnici, odnosno službene osobe MUP-a.
U zimskim uvjetima prometovanja pozivamo naše korisnike da prilagode vožnju uvjetima na cesti i upozorenjima kao i da prate poruke na info-displejima o ograničenju prometa na pojedinim dionicama autoceste kao i obavijesti o eventualnim obilascima. Važno je održavanje sigurnosnog razmaka od vozila ispred sebe, kako biste mogli na vrijeme reagirati na iznenadne situacije u vožnji. Posebnu opasnost u zimskim uvjetima predstavljaju vijadukti, mostovi i nadvožnjaci zbog mikroklime te je na ovim objektima potrebno voziti oprezno kao i na izlasku iz tunela, premda se sva takva mjesta preventivno posipavaju solju u zimskim uvjetima, uvijek je moguća nagla promjena vremenskih uvjeta (npr. ledana kiša koja se ledi trenutačno u dodiru s tlom).
Sve obavijesti o prohodnosti autocesta u zimskim uvjetima, ograničenju ili zabrani prometa kao i obavijesti o izvanrednim uvjetima i posebnim mjerama bit će redovito objavljivanje putem Hrvatskog auto kluba (HAK).