Izgradnjom obilaznice riješit će se ljetni zastoji
Hrvatske autoceste su danas, 3. lipnja, objavile prethodno savjetovanje otvorenog postupka javne nabave za izgradnju obilaznice Novog Vinodolskog. Predmet ovog nadmetanja su radovi za izgradnju trase s objektima uključujući i kapitalne objekte tunel Zagori i vijadukt Ričina, te izgradnja spojnih cesta u čvorovima Selce i Novi Vinodolski na državnu cestu D8. Procijenjena vrijednost nabave radova iznosi 495 milijuna kuna. Radovi na opremanju dionice ugovarat će se naknadno, a radovi na izmještanju instalacija i novim priključcima provest će se sporazumno s upraviteljima pojedinih instalacija.
Ukupna duljina obilaznice iznosi 9,8 km, od toga 6,5 km po trasi buduće autoceste A7, a preostalih 3,3 km odnosi se na spojne ceste do Jadranske magistrale (D8). Dio obilaznice, dionica Selce - Novi Vinodolski, sastavni je dio buduće autoceste A7 Rupa-Rijeka-Žuta Lokva i pozicijom se poklapa s lijevim kolnikom ove autoceste.
S obzirom na geografski položaj i teške reljefne i prirodne karakteristike, izgradnja dionice vrlo je zahtjevna. Na nepunih 10 km izgradit će se znatan broj objekata, od kojih treba izdvojiti tunel Zagori duljine 834 m, te vijadukt Ričina duljine 1062 m.
Novi Vinodolski jedna je od najprometnijih destinacija na Jadranskoj magistrali. Ljetne gužve često paraliziraju Novi, ali i promet magistralom koja prolazi kroz grad i razdvaja ga na dva dijela.
Izgradnjom obilaznice riješit će se prometna zagušenja u Novom Vinodolskom koji već niz godina muče kako stanovnike Vinodola, tako i turiste. Obilaznica će preusmjeriti tranzitni promet iz grada i značajno poboljšati kvalitetu života u Novom Vinodolskom.
Podsjećamo da je autocesta A7 dio jadranskog prometnog pravca koji je predviđen kao europska cesta E-65 (dijelom E-61). Osim međunarodnog i državnog, autocesta A7 ima i izuzetan regionalni i lokalni značaj, jer omogućuje daljnji razvitak Crikveničko – vinodolske rivijere, Senja i Velebitskog primorja pa i otoka Krka, Cresa, Lošinja, Raba i Paga. S obzirom na duljinu sektora Križišće – Žuta Lokva od 56,5 km, planira se etapna izgradnja po dionicama, a upravo kreće realizacija prve faze, izgradnja obilaznice Novog Vinodolskog.