Dragi korisnici,
sukladno pozitivnim zakonima RH, svaka fizička ili pravna osoba koja vrši prijevoz opasnih tvari, prijevoz eksplozivnih tvari, vrši izvanredni prijevoz itinerarom autoceste ili izvodi radove/radnje/aktivnosti na cestovnom zemljištu i/ili zaštitnom pojasu autoceste dužna je ishoditi Suglasnost za planirane radnje i aktivnosti od Hrvatskih autocesta d.o.o.
S ciljem poboljšanja usluga korisnicima Hrvatske autoceste d.o.o. su razvile web stranicu putem koje će korisnici autocesta ubuduće podnositi Zahtjeve za izdavanje Suglasnosti za obavljanje izvanrednih prijevoza, Suglasnosti za izvođenje radova te Obavijesti o mogućnosti prolaska opasnih ili eksplozivnih tvari.
Obavještavamo sve prijevoznike, Ugovorne izvođače radova te treće osobe koji su Investitori na cestovnom zemljištu i/ili zaštitnom pojasu autoceste pod upravljanjem Hrvatskih autocesta d.o.o. da se od 01. lipnja 2022.godine podnošenje Zahtjeva za izdavanje Suglasnosti za obavljanje izvanrednih prijevoza/Suglasnosti za izvođenje radova/Obavijesti o mogućnosti prolaska opasnih/eksplozivnih tvari u cijelosti provodi putem web stranice za izdavanje Suglasnosti/Obavijesti.
Detaljne upute o radu u web stranici dostupne su registriranim korisnicima.
Razvoj web stranice je predviđena u više faza, a namijenjena je:
- prijevoznicima izvanrednih prijevoza,
- Ugovornim izvođačima radova za potrebe Hrvatskih autocesta d.o.o.,
- trećima, koji su Investitori radnji i aktivnosti na autocesti i/ili zaštitnom pojasu autoceste.
Da bi bili korisnici web stranice potrebno je sljedeće:
- izvršiti registraciju korisnika/partnera
Registracija korisnika će se vršiti na samoj web stranici putem web forme, nakon čega ćete na e-mail adresu zaprimiti pristupne podatke za prijavu u aplikaciju. Pristup web stranici biti će omogućen putem službene internet stranice Hrvatskih autocesta d.o.o. - započeti sa korištenjem kroz izradu Zahtjeva
Sukladno dobivenim pravima i ulozi u sustavu, korisnici će moći podnositi Zahtjeve za radnje i aktivnosti na autocesti ili njezinom zaštitnom pojasu, pratiti proces obrade Zahtjeva te u konačnici po izdanoj Suglasnosti/Obavijesti istu odmah vidjeti na portalu te ju prema potrebi dalje distribuirati.
NAČELNI UVJETI
Izvanredni prijevozi na dionicama autocesta u nadležnosti HAC-a:
Zahtjev je potrebno podnijeti minimalno 5 (pet) radnih dana prije planiranog početka obavljanja izvanrednog prijevoza (odnosi se na slučajeve kada ne postoji potreba za posebnim pregledima itinerara ili utvrđivanja posebnih mjera za siguran prolazak izvanrednog prijevoza dionicama autocesta u nadležnosti HAC-a).
Izvođenje radnji i aktivnosti na dionicama autocesta u nadležnosti HAC-a:
Zahtjev je potrebno podnijeti minimalno 10 (deset) radnih dana prije planiranog početka izvođenja radova (odnosi se na slučajeve kada ne postoji potreba za posebnim mjerama u vidu izrade prometnih elaborata, ishođenja adekvatnih Suglasnosti/odobrenja od mjerodavnih institucije i sl.; u prilogu zahtjeva za radove/radnje i aktivnosti vezane na zahtjev trećih strana dostaviti i adekvatnu dokumentaciju, npr. Posebne uvjete gradnje izdanu od strane HAC-a, Suglasnost na Glavni projekt izdanu od strane HAC-a, Građevinsku dozvolu, Ugovor o osnivanju prava služnosti sklopljen s HAC-om, izvadak iz projektne dokumentacije s planiranim zahvatom u prostoru u odnosu na HAC i sl.).
Prolazak prijevoza opasnih/eksplozivnih tvari na dionicama autocesta u nadležnosti HAC-a:
Zahtjev je potrebno podnijeti minimalno 3 (tri) radna dana prije planiranog početka prijevoza eksplozivnih tvari (u prilogu zahtjeva obvezno dostaviti Rješenje mjerodavne institucije o prijevozu eksplozivnih tvari).
TROŠAK POSTUPKA IZDAVANJA SUGLASNOSTI/OBAVIJESTI
Fiksni tečaj konverzije: 1€ = 7.53450 kn
Trošak postupka izdavanja Suglasnosti, Obavijesti o mogućnosti prijevoza opasnih tvari te Izmjena i dopuna Suglasnosti koje su izdane na zahtjev stranke, definiran je Odlukom o tarifama po kojima Hrvatske autoceste d.o.o. pružaju usluge odnosno obavljaju poslove redovnog održavanja za treće osobe te naplaćuju troškove postupaka koje vode temeljem Zakona o cestama i drugih propisa, te iznosi (bez PDV-a):
- obavljanje izvanrednog prijevoza (troškovi obrade) 13,27 €
- izvođenje radova/aktivnosti (troškovi obrade) 39,82 €
- obavijesti o mogućnosti prijevoza opasnih tvari (troškovi obrade) 6,64 €
- obavijest o mogućnosti prijevoza eksplozivnih tvari (troškovi obrade) 6,64 €
Ujedno, u slučaju potrebe za osiguranje zone radova postavom privremene regulacije prometa, potrebe za angažmanom radnika Hrvatskih autocesta d.o.o. ili Ugovornih partnera Hrvatskih autocesta d.o.o., izraditi će se Ponuda za izvršenje usluge (sve sukladno prethodno navedenoj Odluci) te dostaviti podnositelju zahtjeva na pregled, a nakon čega podnositelj zahtjeva po dostavi Narudžbenice istu prihvaća.
Zbog novog načina poslovanja te kako se radi o puštanju u rad prve faze web stranice, komunikacija će se za određene radnje i aktivnosti i nadalje vršiti putem e-maila, ali je važno stalno pratiti statuse Zahtjeva na web stranici radi eventualne potrebe dopune Zahtjeva (kako bi spriječili takve situacije molimo da se Zahtjevi pažljivo ispunjavaju te odmah prilažu potrebni dokumenti), ali i saznanja o izdanoj Suglasnosti/Obavijesti.
Za sve eventualne nedoumice ili pitanja slobodno nas kontaktirajte na e-mail: suglasnost@hac.hr
Želimo Vam uspješnu registraciju i rad unutar nove web stranice za izdavanje Suglasnosti/Obavijesti na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta d.o.o.
Napomena:
Uvažavajući povećanu gustoću prometa te dolazak glavne turističke sezone, a u cilju osiguranja protočnosti prometa i prometovanja svih kategorija vozila, sve u skladu sa Pravilnikom o izvanrednom prijevozu, u periodu od 28. svibnja do 15. rujna 2025. godine će doći do promjene u odobravanju prolaska izvanrednih prijevoza dionicama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta d.o.o., kako slijedi:
- ako jedna od dimenzija prijevoza prelazi ukupnu duljinu prijevoznog skupa od 30,00 metara i više, ukupnu širinu od 3,50 metara i više, ukupnu visinu od 4,50 metra i više, dozvoljava se obavljati samo u noćnom terminu od 21:00 sati do 06:00 sati tijekom cijelog tjedna
- izvanredni prijevozi II. kategorije se u dane (petak, subota, nedjelja i ponedjeljak) te dane uoči i na dan blagdana i praznika, dozvoljavaju obavljati samo u noćnom terminu i to od 21:00 sati do 06:00 sati.

