
Hrvatske autoceste i Županijska uprava za ceste Zagrebačke županije potpisali su sporazum o zajedničkoj suradnji na pripremi i provedbi projekta Izgradnje kružnog toka s pet krakova na križanju županijskih cesta ŽC 3016, ŽC 3017 i kraka čvora Sv. Helena autoceste A4. Također, ŽUV je podržao i dva nova ključna infrastrukturna projekta na području Zagrebačke županije, odnosno novi čvor na Autocesti A4 (Zagreb – Varaždin – Goričan) - Čvor Paukovec i novi prsten Zagrebačke obilaznice, s primarnim ciljem povećanja sigurnosti svih sudionika u prometu i protočnosti prometa.
Ovaj sporazum potvrđuje čvrstu suradnju između Hrvatskih autocesta, Županijske uprave za ceste Zagrebačke županije i jedinica lokalne samouprave na projektima od strateškog značaja za regionalni razvoj i prometno rasterećenje.
Novi čvor Paukovec
U prijedlog izmjena i dopuna Prostornog plana Zagrebačke županije, a na inicijativu Općine Brckovljani, Grada Sveti Ivan Zelina i Županijske uprave za ceste Zagrebačke županije uvršten je novi čvor na Autocesti A4 (Zagreb – Varaždin – Goričan) - Čvor Paukovec, Novi čvor izravno će utjecati na smanjenje svakodnevnog prometnog opterećenja u naseljima Paukovec, Banje Selo, Hrebinec i Brckovljani.
Zajednička suradnja na projektima izgradnje Novog prstena Zagrebačke obilaznice te kružnog toka na čvoru sv. Helena zasigurno će doprinijeti bržoj realiziraciji.
Projekt izgradnje kružnog toka s pet kraka na raskrižju županijskih cesta ŽC 3016, ŽC 3017, kraka čvora Sv. Helena autoceste A4 i nerazvrstane ceste koja je u nadležnosti Grada Sveti Ivan Zelina radi se s ciljem povećanja sigurnosti i protočnosti prometa na jednom od najvažnijih prometnih križanja. Vrijednost projekta iznosi približno 1 milijun eura + PDV, a troškove izgradnje ravnopravno snose Hrvatske autoceste, ŽUC Zagrebačke županije i Grad Sveti Ivan Zelina. ŽUC preuzima ulogu investitora i vodi postupke pribavljanja dokumentacije i ishođenja dozvola.
Zagrebačka obilaznica, puštena u promet 1981. godine, danas je najopterećenija dionica autoceste u Hrvatskoj s više od 80.000 vozila dnevno u ljetnim mjesecima. Kako bi se odgovorilo na rastuće prometne potrebe i odvojio lokalni od tranzitnog prometa, planira se izgradnja Nove zagrebačke obilaznice, duljine oko 95 kilometra.
