Danas, 22. listopada 2024. godine svečano je otvorena dionica Lekenik - čvor Sisak na autocesti A11 Zagreb-Sisak i spojna cesta čvor Sisak – Sisak. Autocesta u punom profilu za korisnike bit će u prometu od 18:00 sati.
Za ovaj projekt, Hrvatske autoceste su 2021. godine, Sukladno Zaključku Vlade RH, pokrenule postupak javne nabave u vrijednosti od 40 milijuna eur, te stručnog nadzora nad radovima u vrijednosti od 500 tisuća eur bez PDV-a.
Ugovor je potpisan u veljači 2022. godine s Poslovnom udrugom koju čine tvrtke COLAS Hrvatska d.d. i GEOTEHNIKA d.o.o. u vrijednosti 37,4 milijuna eur. HAC je radove financirao iz vlastitih sredstava.
Dionica Lekenik-Sisak duljine 10,9 km u izvedbenom smislu bila je zahtjevna zbog močvarnog područja što je utjecalo na rok trajanje radova. Na dionici je izgrađeno šest putnih prijelaza s nadvožnjacima te dva mosta s pripadajućom infrastrukturom.
Kako bi autocesta Zagreb – Sisak dobila svoj pravi spoj na grad Sisak, Hrvatske ceste grade spojnu cestu. Zahvat obuhvaća izvedbu mosta Odra i spojne ceste od kružnog toka Staro Pračno do mosta Odra i od mosta Odra do spoja na Zagrebačku ulicu u Sisku s izgradnjom uklapanja Zagrebačke ulice u Sisku. Od listopada 2021. gradi se most Odra i spojne ceste čvor Sisak-Sisak od kružnog toka Staro Pračno do mosta Odra i od mosta Odra do spoja na Zagrebačku ulicu u Sisku s izgradnjom uklapanja Zagrebačke ulice u Sisku. Vrijednost radova iznosi 10,1 milijuna EUR (bez PDV-a). Radovi su dovršeni. Tehnički pregled dovršene dionice je obavljen. U drugoj fazi izgradnje gradi se sjeverni kolnik spojne ceste od spoja na autocestu Lekenik – Sisak do rotora Staro Pračno. Izvođač je 24.1.2024. uveden u posao. Završetak radova bit će u rujnu 2025. godine. Ugovorna cijena iznosi 13.247.339,89 EUR.
U međufazi, a kako bi se izgrađena autocesta mogla pustiti u promet, Hrvatske ceste prvo su izgradile spoj na državnu cestu DC 36 u mjestu Stupno.
Autocesta A11 Zagreb-Sisak jedan je od ključnih projekata za Sisačko-moslavačku županiju. Trasa autoceste A11 Zagreb – Sisak prolazi koridorom postojeće ceste D30 s osnovnom funkcijom preuzimanja tranzitnog i lokalnog prometa.
Autocesta A11 započinje na zagrebačkoj obilaznici koja u sustavu postojeće prometne mreže autocesta spaja pravce prema Splitu, Macelju, Lipovcu, Goričanu i Rijeci. Ukupna dužina A11 je 42,0 km, a od čvora Jakuševec do završetka na čvoru Sisak duljine je 41 km.
Potrebno je još izgraditi spoj s novim ulaskom u grad Zagreb u duljini od 1 km na Sarajevsku ulicu u Zagrebu u sklopu čega je i izgradnja vijadukta Ranžirni kolodvor. Ovaj projekt je strateški prometni interes povezivanja autoceste Zagreb-Sisak s mrežom gradskih prometnica grada Zagreba.
Osim izgradnje spoja na novi ulazak u grad Zagreb, Hrvatske autoceste su zbog prometne potrebe za što kvalitetniju cestovnu povezanost područja Petrinje, Gline i Topuskog pokrenule aktivnosti za izgradnju novog čvora Petrinja. Ovim čvorom ostvarit će se cjelovito prometno rješenje povezivanja preko državne ceste D30 na sustav izgrađenih autocesta u RH.
Puštanjem u promet ove dionice autoceste Lekenik-Sisak i spoj na državnu cestu DC 36 putovanje između gradova Siska i Zagreba trajat će oko 30 minuta.
